Elamuslood

teater, muusika, kunst, kirjandus, film, fotograafia, tants

Meilboksi rõõmud 11. mai 2011

Filed under: ajas ja ruumis — viinamarjad @ 22:27
Tags: , ,

Tere,

siin NO99 Põhuteatri server.

Jah, see olen mina
aga ma olen nüüd siin
ja kirjutan teile
sest olen veits meeleheitel
ma ei saa aru, mis toimub
kus on kõik need kunstisõbrad
kõik need targad ajakirjanikud
kes ju teavad, mis on maailmas praegu nimi
kus nad kõik on
kes peaksid teile ütlema,
et maikuu NO99 Põhuteatris on selline maikuu
et isegi Münchner Kammerspiele on meie peale kade
(nad ise ütlesid)

sest siin tuleb täiesti pöörane otseülekanne Viinist
kus mängitakse “Kirsiaeda”
mille lavastas soomlane (Smeds)
ja kus näitlevad parimad näitlejad, keda Leedul pakkuda
(aga Leedus on näitlejad sama head kui korvpallurid)
ja see on tõesti väga lahe lavastus
ja selle nägemine on once-in-a-lifetime-opportunity
ilma mingite kahtlusteta
sest meie teada on see selle “Kirsiaia” viimane etendus maailma ajaloos

või Fred Frith
inimesed, kes teavad midagigi muusikast
on öelnud, et tema – improviseerija – on selle suve täielik tipphetk
need inimesed on näinud aastaid vaeva
et Frith siia tuleks
ja nad ütlevad, et isegi inimesed, kes ei tea midagigi muusikast
saavad tema kontserditelt alati väga laheda elamuse
see on tõesti muusika
mitte clayderman

ja muidugi Ray Lee
oi, Ray Lee
mees, kelle me panime Põhuteatri programmi kõige esimesena
Semperil ja Ojasool oli ikka veel kõrvus see muinasjutuline atmosfäär
mille Ray Lee oma “Sireni” käigus lõi
uhke ja võimas
õrna ja poeetiline
kerge ja puhastav
täpselt see, mida kogu Põhuteatri programm endas kannab
võib-olla mõni teist kardab sõna “heliinstallatsioon”?
ärge kartke
see on sama mis kontsert
see on parem kui kontsert
sest siin pole esinejaid ja kuulajaid
on keskkond
mille osaks oleme me kõik
– ja just see on ka Põhuteatri point

Aga jah
ükski kultuuriajakirjanik neist ei kirjuta
nad on praegu ilmselt objektil
Väike-Munamäel on ju tulemas malevapäevad

Näeme varsti
ma loodan

Põhust olen ma võetud
ja põhuks pean ma saama

*

Omalt poolt lisaksin: http://pohuteater.no99.ee/#/programm

 

Lisa kommentaar

