Elamuslood

teater, muusika, kunst, kirjandus, film, fotograafia, tants

Hiiumaa TantsuFestival (isiklik) 11. aug. 2010

Filed under: ajas ja ruumis — viinamarjad @ 02:16
Tags: , , , ,

5.-8. august sai veedetud imelises Käinas Hiiumaal. Loomulikult TantsuFestivali imelises haardes. Neid emotsioone, mis sealt sain kirjutasin juba käsikirjas üles seitse A4 täit, aga nad ei taha mind endiselt rahule jätta. Mis pole samas üldse mitte halb. Kui hea on täis mälestusi positiivsetest hetkedest nelja päeva vältel on ka naeratus näol seda suurem.

1. päev

Ärkamishetked Tallinnas tundusid vaevalised, kuid samas mõnusad, sest Holger otsustas mulle voodisse võileibu ja kohvi tuua. Teised eelmise õhtu veinilised olid juba koju liikunud. Hiiumaa poole liikumine sai minu jaoks juba sealt alguse, sest kott oli veel kokku panemata ja paanika võttis kergelt võimust, sest ma olen halvim otsustaja teemal mida võtta, mida jätta. Kesklinnas veel kiirelt Solarise toidupoest läbi ja numero 15 sõidutas mind bussijaama. Kõik kokku saadud ja piletid ostetud ootasime veidi veel bussi või nagu mina valmistusime pikaks sõiduks. Mu tagumik on selliste teemade puhul tundlik. Ma arvan, et ta on pärinud veidi mu püsimatut iseloomu ja ei taha kaua ühe koha peal passida. Samas kõik oli talutav, sest minu kõrval istus Andrea kellega meil jututeemadest puudst ei tulnud.

Praamisõit oli lühike ja kui otse silmaauku paistev päike kõrvale jätta oli tuulisel tekil mõnus mereõhku hingata ja juukseid lennutada.

Käinas trennitunde veel ei toimunud, aga ProDance esines ja muusikud mängisid ja infot jagati järgnevateks päevadeks ja saime klassiruumi valida, kus neli päeva sees elada ja ümbruskonnaga tutvuda ja Andreaga imelist Hiiumaad nautida ja uduseid künkaid oma mälupiltidesse salvestada ja unetust tunda. Ahja endale piinlikuse valmistamine on mul ka alati käpas ja selle suutsin ka viimasel õhtusel väljaskäigul ära teha. Pikemalt ei peatuks, aga Andrea ja Keidy kui seda loete, siis ma olen 99% kindel, et muigate omaette.

2. päev

Ma mainin seda ühe korra, sest muidu peaksin iga söögikorra juures seda eraldi tegema: Käina Kooli kokatädid rokivad! Kõht oli tänu neile alati täis imelist toidukraami mis nad oma kulpidest ja pannidest ja pottidest ja muust välja võlusid.

Tunnid toimusid vabas õhus. Kassaril. Alustades Nele joogaga – milline viis oma keha üles äratada! Järgneb Rubeni kehatunnetus, Merle tehnikatund madalas VEES (uudne kogemus) ja Raido impro(mäng). Kõik kolm olid erineval viisil imelised. Ma ei kirjuta tundidest pikemalt, sest minu arust liikumist sõnadesse pannes jääb alati miskit puudu. Seda peab tundma, nägema või ise tegema. See on õige.

Õhtul Nele Suisalu ja Florent Hamoni tantsuetendus Ball ja tantsufilmis imekaunis Orjaku sadamas. Etendus oma suure improvisatsiooni osaga sümpatiseeris. Filmidest osad meeldisid, osad mitte, naljakaim oli kindlasti üks, mis hoopis muusikavideoks osutus (hoiatan, et lugu jääb kummitama):

3. päev

Ajusid meil Keidyga loomulikult polnud, sest peale jazzi tundi palavusega võideldes ei jõudnud me huvikoolist kooli tagasi, et ujumiseks vajalikke asju võtta. See aga ei takistanud meil bussi peale minemast ja olemast pea ainsad inimesed, kes kogu seltskonnast pesus ujuma läksid. Nele ja Florent olid samas seisus, sest nad võtsid meie grupi tunnist osa. See värskendus oli seda väärt!

Kehatunnetus ja tehnika ootasid veel ees. Viimase ajaks olin kergelt uimane ja väsinud. Kaasa ei aidanud õhu puudumine saalist, kus tund toimus.

Õhtul tantsuetendused Catch-as-catch-can ja Rudi ja muusikute, tantsijate jämm kooli saalis. Keidy oli minu jaoks Catchi juba nii heaks rääkinud, et pettumise oht oli suur. Õnneks seda aga ei tulnud ja kogu selle tegevuse jälgimine (mida oli laval meeletult) paelus kogu aja ja ootasin aina uusi hüppeid, lende, kukkumisi, jooksmisi, paaride-kolmikute moodustumisi. Rudi aga oli rohkem minu maitsele etendus. Kaks mees, üks uks, kergelt sünge ja närviline keskkond.

(Rudi)

Jämm. Herhard Lock, Ando Naulainen ja Urmas Pitsi mängisid ja teistele jäi ülesanne muusika endasse lasta ja liikuma hakata. Algul kohutas ära kui vaatasid mind toimub ja nägid Nele ja Florenti kahekesi impromas. Aasta aega kaasaegse tantsuga tegelenud inimesel nagu mina tekkis kerge blokk minna ja ennast vabalt tunda. Äpu tunne tuli peale, aga sain sellest võitu hiljem võitu ja tantsisin nii, et hinges oli hea.

Öine trennikoosolek Käina kooli bussipeatuses ja seejärel külakuhja tegemine keset asfalti jäävad kindlasti pikaks ajaks meelde. Samuti enne seda Mari-Liisiga mööda sama tee jooni hundirataste tegemine. Jämmi lõppedes tegime kahekesi Andreaga ka Silent Discot. Tõime klassist mp3’ed ja klapid kõrvas tantsisime edasi. Vabastav. Leelu ja Andreaga tähti vaadates õpetasin neile oma nipi, kuidas pea alati langev täht pilguga kinni püüda toimis ja kõik nägime ühte. Erilisem oli aga A emotsioon. See puhas rõõm, mis temast õhkus ja kuidas ta seda väljendas!

4. päev

Impro(mängu) tund vihmaga ja vihmata. Lavastusprotsesside tulemite vaatamine kohutavas palavuses. Laste loovtantsu tulemid (armsad väiksed marakratid olid). Umbse bussiga lahkumine. Praamijäneste juhtum (ma sellel praegu pikemalt ei peatu haha).

/Siia jääb nii palju olulist kirjutamata see on kindel. Samas see emotsioon, mis minus säilib siiani ongi see kõige olulisem. Need naljad ja need inimesed ja need hetked, mis seal püütud said tegidki minu Hiiumaa TantsuFestivali!

(ps. esimest korda Hiiumaal olles sellise positiivse kogemuse osaks saades tahan sinna kindlasti tagasi!)

 

8 Responses to “Hiiumaa TantsuFestival (isiklik)”

  1. Andrea Says:

    lugedes su postitust ja emotsioone, tuleb jälle nii hää tunne peale 🙂 oli tõesti chill ja äge festival ja arvatavasti mu päeva (kui mitte nädala) looks saab in the naa ;D

  2. triin Says:

    1. hiiumaa on maailma parim koht puhkamiseks. vähemalt seni.
    2. ka olen kuulnud, et tegemist oli väga mõnusa nädalavahetusega. torreee!!!
    3. catch-as-catch-can ON äge etendus:)
    küll on hea, kui on hea!

  3. Piia Says:

    Ma arvan, et mina tundsin ka piinlikumomendi sisu ära ? 😀

  4. Mari-Liis Says:

    Mwuahahahahaa..:)


Lisa kommentaar

