Elamuslood

teater, muusika, kunst, kirjandus, film, fotograafia, tants

Iseseisvuspäev 29. juuli 2010

Filed under: ajas ja ruumis — viinamarjad @ 18:38
Tags: , , ,

Kaur Kenderi Iseseisvuspäev sai pea ühe ampsuga läbi loetud. Ausalt öeldes oli see kuidagi väga lihtne raamat. Kaks tundi ja avastad, et oh saigi otsa. Samas oli neid mõnusalt Kenderlikke lauseid ja lõike, mis eriti meelde jäid.

*

Sisu tutvustus tagakaanelt (jah ma olen liiga laisk, et seda ise kokku panna):

Üleminekuaeg, 1990. a esimene pool, kui Eestis juurdus vabaturumajandus, lõi soodsa pinnase ka inim- ja ühiskondlike suhete väärarengutele. Tollases kauboikapitalismis tegid ilma kantpead ja jõmmid oma primitiivse ning ropu mõttemaailmaga. Esmapilgul võib näida, et “Iseseisvuspäev” kirjeldabki seda olustikku ülima ajastutunnetusega ning samasuguste roppude ja primitiivsete võtetega: tekst on kirja pandud enamasti lihtlausetes, mis süvendab tegelikkusele vastavuse tunnet. Ent samal ajal vaatleb autor toimuvat irooniaga, kasutades selleks värvikaid keelevarjundeid ja eri stiile. “Iseseisvuspäeva” värskendavat mõju ja sellest voogavat ürgset jõudu on tunnustanud ka kriitika.

*

Tavaliseks saanud lisa. Lemmikud.

Millalgi

Somnambulaarne Galaktika. Somnambulaarne udukogu. Somnambuliimia. Ma ei saa silmi lahti. Ma ei saa enam kunagi silmi lahti. Ma olen teinud vea. Mitu väikest ja ühe suure. Väikseid vigu tegin ma laupäeva õhtust alates. Pühapäeva hommik oli viga. Ja tänane viga oli see suurim. Ma magasin liiga kaua. Ma pole enam täis. Ma olen katastroofis. Kõik on läbi. Ma ei saa silmi lahti. Valus on. Keegi norskab. Ma kuulen. Ma tahaks ka kõrvad kinni pigistada. Ma ei saa. Ma ei oska kõrvu liigutada. Haiseb. Kogu maailm haiseb. Kus ma olen?

Üksi

Mida tulnukad meist tahaksid? Elu. Universum. Mõistus. Seal oli kirjas, et on mitu varianti. Et nad on lollimad kui meie, siis tahavad teadmisi. Nad on targemad kui meie, siis tahavad õpetada. Ja kui nad on näljased, siis tahavad nad meid süüa. Gastronoomiline huvi. Inimkond läheb küll kosmosesse üllamate ideedega. Miks mina üllamaid ideid välja ei mõtle? Miks ma nii harva kosmose peale mõtlen?

*

Ma pean midagi tegema. Ma pean saama uusi emotsioone. Ma tahan kogeda! Ma tahan kogeda midagi uut! Kohe! Nüüd!

 

Lisa kommentaar

