Elamuslood

teater, muusika, kunst, kirjandus, film, fotograafia, tants

Hetked 1. osa 10. juuni 2010

Filed under: ajas ja ruumis — viinamarjad @ 17:03
Tags: , , , ,

Jan Kausi “Hetk” on mul hetkel veel pooleli, kuid vaatasin, et pole ammu midagi postitanud ja poole raamatu peale olen juba üsna palju häid kohti avastanud. Seega jagaksin neid veidi ka siin.

Lisaks mainiksin, et Jan Kaus kirjaniku ja isiksusena mulle väga meeldib. Juba raamatut alustades ei suutnud ma vastu panna ja lugesin laused uuesti üle, et veelkord seda stiili nautida. Seega, kui Sina kes sa neid ridu siin loed Jan Kausi enda jaoks veel avastanud pole on sul targem veidi edasi lugeda ja algus teha.

1. Kurv

Kas aeg võib kulgeda aegluubis?

Jalg justkui pidurdus. Ta nägi jala liikumist, kollased vahtralehed taustal, sujuv kaar killustus ta pilgus, muutus hakituks, justkui oleks see võetud mitmeks tükiks ja iga tükk omakorda mitmeks tükiks ja nii edasi, kuni hetked on lagunenud tema pilgule haaramatuks, pihustunud ja puhastunud aja algosakesteks.

Eda oli oodanud valgusfoori taga. Võõra linna valgusfoor, võõra linna paksud, peenikesi pragusid täis vöötrajajooned. Võõra linna sügisene park, vahtrad. Kollase tule all kihutas temast mööda jalgrattur. Temavanune mees, mitte millegi poolest silmapaistev. Kuid hetk kõrvetus mällu. Asi oli lihtne, aga tol hetkel ta ei teadnud seda.

*

Ma tantsin nsellepärast, et tantsides ei mõtle ma asjadele, millele ma tavaliselt mõtlen, noh, mõtlema pean.

5. Ämblikmehe jalg

Ta sai aru, mida too naine tahtis selle miniatuurse väljapanekuga öelda – kasvamas on põlvkond, kes on kaotanud võime asju hinnata.

6. Täispank ja kummitus

Midagi pole teha, mul pole lihtsalt õppimise soolikat.

*

…, siis oli näha, et ta võitles – võitles vastasega ja võitles iseendaga, iseenda piiratusega, püüdes ennast kogu aeg ületada, püüdes sõna otseses mõttes hüpata üle oma varju, nii et higi pritsis üle kogu väljaku.

 

Lisa kommentaar

