Elamuslood

teater, muusika, kunst, kirjandus, film, fotograafia, tants

The Limits Of Control 25. apr. 2010

Filed under: ajas ja ruumis — viinamarjad @ 21:19
Tags: , , , ,

Jim Jarmusch on jätkuvalt üks lemmik mehi siin maamunal. Ma pole varem näinud midagi geniaalsemat, kui tema filmid.

The Limits Of Control mängis sümbolite ja mustritega. Mees ülikonnas, kes vahetas pealtnäha suvaliste inimestega tikutopse. Samas töötasid nad kõik ühise lõpptulemuse nimel. Milleks oli mõrv. Ma ei osanud oodatagi, et see mis kogu selle saladuslikkuse alt välja tuleb on just kitarrikeelega tapmine, kuid see protsess oli nii nauditav. Selle vaatamine oli nauditav. Üdini Jarmuschilik film: tegelaskujude ütlused, mis hiljem taas esile tulid, elemendid nagu läbipaistev vihmavari ja vihmakeep, blond naine beežis mantlis. Iga inimene, kellega üksildane mees kokku puutus, küsis temalt esmalt: “You don’t speak Spanish don’t you?” Hiljem järgnes sinna ka küsimus “Are you interested in … (art, Schubert jms) by any chance?”

Jarmusch on ikka jäänud oma lemmikute juurde, keda ta igas filmis kaasab. Bill Murray on ehe näide. Isegi väikese rolli juures.

Meeldejäävamaid ütlusi:

The universe has no center and no edges.

He who thinks he’s bigger than the rest must go to the cemetery. There he will see what the world really is. It’s a handful of dirt.

Viimane neist kajas läbi kogu filmi.

Kui ma peaksin seda filmi hindama annaksin ma talle kümnest punktist maksimumi.

/Antaks mulle võimalus üheks päevaks kellegi aju laenata valiksin ma kahtlemata Jarmuschi oma. Tahaks tõesti teada, mis selle geeniuse peas toimub.

 

5 Responses to “The Limits Of Control”

  1. sofi Says:

    kuule, kust sa vaatasid seda? enda arust ma kinno vaatama ei jõudnud, kuigi tahtsin juba sellest ajast, kui treiler välja tuli 😀 ja nüüd nutan, et ei jõua kuidagi tõmmata, kui saaks lihtsalt kinos ära käia, sest et selleks nüüd aega justkui on.
    pean tunnistama, et ei lugenud sissekannetki sul läbi, kuna ei taha oma elamust esmakordsel vaatamisel ära rikkuda.

    oh kuidas kuidas kuidas ma ise seda näha juba tahaksiiin

  2. viinamarjad Says:

    Kui hästi küsid, siis võin sulle mingi aeg kooli ta tuua 😉 Mu enda mälupulk läheb homme sõbranna kätte, aga me saaksime kindlasti midagi välja mõelda!

  3. sofi Says:

    tead, sa ikka oskad ülimalt head tuju tõsta veel kõrgemale 🙂
    ma üritan siis ise leida mingi mälupulga, et siis kiirestikiiresti juba saada võimalus ilusti küsida sult 🙂

  4. viinamarjad Says:

    Jään ootama 😀

  5. Andrea Says:

    ohh jaa, minu PÖFF-i filmidest parim ehk?…
    üleüldse, väga deep ja mõnus film, need sündmuskohad ja muidugi ka Tilda Swinton… 🙂


Lisa kommentaar

