Elamuslood

teater, muusika, kunst, kirjandus, film, fotograafia, tants

Tähelepanu! Aktsioon! 25. märts 2010

Eile õhtul üllatati mind telefonikõnega, milles kutsuti NO99 aktsiooni vaatama. Sel hetkel oli pileteid veel küllaga üle ja otsiti vaatama neid, kes reedel castingul osalevad. Peale pisikest mõtlemist ja kiiruga peas järgmise päeva plaani läbi vaatamist olin nõus. Ja oi kui rahul ma selle otsusega olen. Teatrikursuselt ühe korra varem ära tulemine tundub selle kõrval, mis tuju mul pärast aktsiooni ennast oli, väikse ohverdusena.

Aktsioon algas nagu NO99 tükk “Kuidas seletada pilte surnud jänesele”. Kõik oli sama: piinatud kunstnik nurgas oma jänesega istumas, mehed kõlaritega – igal oma heli, Laine Jänese kõne.. Pöördus aga siis, kui Marika Vaarik Laine Jänesena ise oma kõne järel plaksutas ja plaksutas ja ei kavatsenudki lõpetada. Ükshaaval tulid sisse näitlejad ja kiitsid kõnet ja plaksutamine jätkus aina edasi. Loomulikult ka publik aplodeeris. Jätkes omamoodi laulupidu. Istusin esireas ja kui näitlejad publikut kaasa õhutasid tuli see lõpuks juba oi kui vabalt. Hiljem sai koos näitlejatega laval tantsitud ja joodeldatud. Kaks lugu järjest. Nad tulid ja haarasid inimesi endaga kaasa. Sattusin siis esimesel korral Marika Vaariku “ohvriks”  ja teisel korral Andres Mähari. Mõlemad minu suured lemmikud, kui nüüd ausalt rääkida. Igatahes seal tantsides ja kaasa lauldes oli tuju juba laes ja ega järgneva aja jooksul polnud võimalustki, et see alla saaks minna.

Rasmus Kaljujärv rääkis eestlastest, kui töötavast rahvast. Sellest, kuidas me koos töötama peame. Oma kõne lõpetas publikus sõna otseses mõttes igale inimesele osutades ja silma vaadates öeldes sõna “sind”. Me vajame töötama sind ja sind ja sind ja sind ja sind… Selle lõpetanud haaras ta minu kõrvalt Helenil käest kinni ja ütles, et teeme koos tööd. Jättis ta mõneks ajaks ihuüksinda lavale. Siis pakkus, kas keegi läheks talle toeks. Mina olin kuskil kolmas-neljas inimene, kes läks. Lõpuks oli meid seal kaks kolmandikku publikust. Need kes istusid pidasid seda mugavamaks. Hmm.. Nende seas oli ka Rein Lang, kes tähtsa näoga teatas, et temal seal mõnusam istuda, meie seal all seisame. Hmm.. Ühtne Eesti? Ei ole ju, kui koos töö tegemisel osad lihtsalt ei tule. Mugavuse pärast. Vot nii on lood.

Pea terve aktsiooni vältel oli suu kõrvuni. Lõpu eel läks Ene-Liis Semper meie eest mööda, vaatas silma ja ütles “Aitäh!” Ja see oli nii südamest ja ilus aitäh.

/Kui see tekst kohati veidi logisev on, siis see tuleneb minu hetke õhinast ja värskest emotsioonist./

Sain veel kord kinnitust faktis, et NO99 on ja jääb minu lemmikuks teatriks. Need inimesed ja nende tükid ja ideed. Oh.. Minu süda on seal.

Peale teatri sain veidi rohkem aimu ka teatrikursuse kaaslasest Helenist. Oleme mõlemad NO fännid ja juttu jätkus ja jätkus, lõppedes alles siis, kui kumbki oma teed läksime.

/ps. Vabaduse Väljakul küüditamisohvrite mälestamiseks süüdatud küünlaid oli nii metsikult palju. Ja kui kaunis see õhtu pimeduses välja nägi. Kahjuks mul endal kaamerat kaasas polnud, kuid ma lisan siia pildid, mis Postimees online’st leidsin.

 

2 Responses to “Tähelepanu! Aktsioon!”

  1. K. Says:

    Oh, üllatust. Sinu sissekanne on üks väheseid,kui mitte ainuke, positiivse alatooniga postitus eilse aktsiooni aadressil, mida olen siiani lugenud . Ei mingit küünilistust ja magedat laimu. Alati polegi vaja utoopilisi ideid ning suuri sõnu. Pelgalt kohalolek, naer ja teatav “soe” tunne, mis saalis viibides tekib, loeb märksa rohkem. Tore, et keegi nautis eilset tunnikest NOs sama palju kui mina.

  2. viinamarjad Says:

    Ma usun, et utoopilise idee asemel oli siin midagi märksa paremat: ühtsustunne.


Lisa kommentaar

